גברת פלפלת

גברת פלפלת

נא להכיר  – גברת פלפלת!!!

 

 

31 לאוגוסט זהו יום הולדתי של אימי – גב' פלפלת…

יום אחד לפני תחילת שנת הלימודים שמתחילה בחודש ספטמבר.

(לפחות כך זה היה בשנים עברו). 

בכל שנה חגגנו לאימי את יום הולדת ב- 31 לאוגוסט…

ובכל שנה ב- 1 לספטמבר הייתה שב לגן הילדים.

נו… אימא באמת, מתי כבר תעלי לכיתה א'?

אפילו כבר אנחנו גדלנו יותר… סימנו צבא, אוניברסיטה…

ואת עדין הולכת לגן…:-)

היום היא כבר סבתא וכבר אינה הולכת לגן.

אך עבורנו זה עדין יום חג…

 

 

אין ספק ש-"רוצו למטבח" הוא ספר בישולים מהלך של אימי,

יש בו מגוון רחב של מתכונים שהינם תוצרתה ופרי ידיה…

את אהבה הגדולה למטבח קיבלתי ממנה,

עוד שהייתי ילדה, ביד אחת אחזה את המקצפת

וביד השנייה אחזה אותי – אחרת אין עוגה!!!

 

 

איך אתם קוראים לאמא שלכם?

 

אמא. ככה פשוט.

 

או אולי בשמה הפרטי?

 

אולי אימוש. 

 

לאימא שלי יש שם חיבה אמיתי: 

 

אני קוראת לה "פלפלת –  קטנה, קטנה אבל יש בה הכל"!!!

 

למה? כי היא לא גבוהה, אבל באמת שיש בה הכל!!!

 

אבל הכל!!!

 

 

עוד כשהייתי בגן או בבית הספר, כאשר היו שואלים:

 

" אימא של מי יכולה להכין עוגה?"

 

ישר הייתי מנדבת אותה.

 

אתם משוגעים – לאכול עוגה של אימא אחרת!!!

 

 

גם היום אנחנו מבלות שעות ביחד, קניות, בישולים

 

ומה לעשות גם אותו תחביב…

 

 

כמעט בכל יום שישי אני עם אמא במטבח…

 

היא קוצצת, אני מטגנת, היא מערבבת, אני מתבלת, היא קולפת, אני טועמת…

 

וכך בין ניחוחות וטעמים מתבשלת לה מנגינה… טעימה. טעימה.

 

 

 

תמיד, תמיד אני קוראת לה פילפלת… גם מחוץ לבית.

 

קרא לכם פעם שקראת "אמא" וכל הנשים הסתובבו אליכם.

לא האהבתי את זה… אז קראתי לה פלפלת. 

 

וגם עכשיו כשאני קוראת "פלפלת", כל העולם ואישתו מסתובב…

 

וואלה כזה שם פופלרי… לכולכם קוראים פלפלת?

 

גם לך, אתה שם עם השפם? 

 

לך גם קוראים פלפלת??? 

 

לא. אז מה אתה מסתובב.

 

 

פלפלים ממולאים בבשר טחון:

 

חומרים לפלפלים:

10 פלפלים מכל סוג

3 בצלים גדולים – קצוצים.

½ קילו בשר טחון

½1 כוסות אורז

חבילת פטרוזיליה – שטופה היטב וקצוצה

חבילת כוסברה  – שטופה היטב וקצוצה

חבילת עלי סלרי – שטופה היטב וקצוצה

(לשמור את שורש הסלרי לרוטב)

1 כף פפריקה מתוקה

1 כף אבקת מרק עוף

מלח ופלפל

 

חומרים לרוטב:

1 כף רסק עגבניות

1 כף אבקת מרק עוף

כפית מלח

פלפל לפי הטעם

1/4 כוס  שמן

1 כוס מים

לעבודה:

לפלפלים:

1.      מטגנים את הבצל עד להזהבה

2.      מוסיפים את הבשר הטחון ומבשלים למשך 10 דקות תוך מעיכה, כדי שיתבשל מפורר.

3.      מכבים את האש, מוסיפים את יתר חומרי המילוי ומערבבים.

4.      ממלאים את הפלפלים ומסדרים יפה בסיר נמוך עם שוליים רחבים.

5.      בקערה קטנה שמים את כל החומרים לרוטב, מערבבים ויוצקים מעל הפלפלים.

6.      מוסיפים מים עד גובה כיסוי הפלפלים.

7.      מפזרים שורש סלרי מעל הפלפלים.

8.      מבשלים על אש גבוהה עד לרתיחה ואז מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים למשך שעה לפחות (עד שהאורז מוכן לאכילה. תטעמו! מה זאת אומרת איך יודעים).

9.      חצי שעה לפני ההגשה מעבירים את הסיר לתנור, ללא מכסה, כך שהפלפלים מקבלים מראה שזוף ויפה.

(בתמונה הפלפלים צולמו לפני שהיו בתנור).

 

 

אתם עוד פה???

רוצו למטבח!!!

2 תגובות ל-“גברת פלפלת

כתיבת תגובה