כדאי לכם לקפוץ לשם…

 

כדאי לכם לקפוץ לשם…

כל מי שמכיר אותי יודע – שטיולים קולינריים הינם חלק בלתי נפרד מחיי.

ע"פ רוב אני נוהגת לקיים אותם בצפון, יש שם משהו מאוד מיוחד בשילוב של הנוף סיור ביקב עם כוס יין, צלחת גבינות צאן, וריח של מאפים תוצרת הבית.

אבל הפעם היה זה חבר (אדם סתיו) שהרים את הכפפה והזמין אותי לסיור קולינרי שופע קסם ואויר פסגות ירושלים…

"לאן"? אני שואלת

והוא משיב – "קופצים לצובה"

"לצובה / קיפצובה"??

כן, הוא משיב אבל לא לקיפצובה… לצובה!

התחלנו את הנסיעה לכיוון ירושלים, כשבדרך עלינו למרגלות ההר עד אשר הגענו לקיבוץ צובה,

הנוף שבדרך כבר הבטיח כי אנו מגיעים למקום עם קסם מיוחד…

התחלנו בסיור שנקרא "דרך היין" – ואני ויין כאמור חברים טובים, בפרט שמראים לי בדיוק מהיכן הוא התחיל…

הסיור הרגלי מתחיל בגת עתיקה בת 2000 שנה:  משך הסיור רק כשעה (לא 2000 שנה) !

 

עובר דרך בכרמי היין ומשם ליקב צובה:

 

במרפסת היקב הצופה לנוף מרהיב מתקיימת סדנת טעימות יין מקצועית בליווי יינן היקב פול דאב.

טעמנו ממגוון תוצרת היקב – שהייתה נפלא, יש לציין כי מרלו שהינו זן היין האהוב עלי ביותר, היא טעים במיוחד… כשריחו עלה בפי דימיתי אותו מתבשל לו היטב בציר בשר ומעשיר את טעם התבשיל שהופך להיות סמיך וחורפי… ופה הנקודה לציין כי טיול זה מומלץ ביותר דווקא בחודשים ספטמבר, אוקטובר וצפונה… כמזג האוויר נעשה טוב יותר ומאפשר שהייה נעימה יותר בטבע.

 

משם חזרנו מרוצים, עייפים ורעבים לארוחת בראנץ' בלובי המלון שמייד העירה אותנו מהר מאוד עם ניחוחות טעימים של הבראנץ' הכי מפנק שיש :

עם מבחר סלטים, גבינות משק, פשטידות, מרקים, לחמים כפריים, עוגות ביתיות מטעמי הבית ופירות העונה.

אז למה אתם מחכים???

רוצו לקיבוץ צובה…

רוצו – ספרו לי על זה!!!

2 תגובות ל-“כדאי לכם לקפוץ לשם…

כתיבת תגובה